Professioneel omgaan met klagers

Klagen, het uiten van onvrede of lastige mensen. Iedereen heeft binnen zijn werk hier wel eens mee te maken. Maar wanneer klagers je functioneren beïnvloeden, wordt het tijd om hier iets mee te doen. Everts Mediation begeleidt mensen hoe om te gaan met klagers. En leert hoe je van kritische klanten geen klagers maakt.

Klanten geen klagers laten worden

Het kan heel lastig zijn als bijvoorbeeld je professionele kwaliteit aan de orde wordt gesteld. Voor je het weet sla je dicht of schiet je in de verdediging, en zo je doel voorbij.

Everts Mediation helpt om je weer sterk genoeg te maken hiermee om te gaan en je niet meer in een hoek te laten drijven. Verder geeft zij ook handvatten hoe klanten weten wat zij kunnen verwachten en geen klagers worden. Dat leidt tot heldere communicatie met behoud van relatie.

Officiële klacht

Wanneer er een officiële klacht is ingediend kan Everts Mediation zowel bij het mondelinge als het schriftelijk deel begeleiden. De rechterlijke achtergrond van Wanda Everts komt hierbij goed te pas.

Duur van de coaching

De lengte van het contact is uiteraard afhankelijk van de vraag. Soms is één gesprek voldoende, en soms zijn er meerdere gesprekken wenselijk.

Over de coach

Wanda Everts is jurist (oud-rechter), MfN Registermediator, communicatietrainer, NLP-practitioner en Deep Democracy Master. Door deze achtergrond biedt zij een grote meerwaarde bij coachingtrajecten. Lees hier meer over de achtergrond van Wanda Everts.

Kosten

Voor coachingtrajecten werk ik bij voorkeur met een van de volgende modellen:
* een knipkaart van 5 of 10 gesprekken van 1,5 – 2 uur voor een vast bedrag, vooraf te voldoen;
* een 24/7-beschikbaarheid voor de duur van 6 of 12 maanden, steeds in gelijke maandelijkse termijnen te betalen. Bij deze variant kan onbeperkt contact worden onderhouden, via telefonisch of online-contact , via skype of bij mij in de praktijk.

Neem voor een prijsopgave vrijblijvend contact op.